SIA Liepkalni internetipoe ostu-müügitingimused, kauba tagastamine ja raha tagasimakse
Mõisted:
Tingimused – käesolevad tingimused, nende täiendused ja muudatused, mis on avaldatud veebilehel.
Müüja – SIA Liepkalni, reg-nr 44101001966, juriidiline aadress: Valmieras novads, Naukšēnu pagasts, Liepkalni LV-4244.
Ostja – füüsiline isik, kes esitab veebilehel tellimuse ja maksab tellitud kaupade eest.
Veebileht – virtuaalne internetilehekülg, mis on leitav aadressilt www.parnamaed.ee. Veebilehe jaotis E-POOD toimib keskkonnana, kus ostja saab esitada toodete tellimusi ja teha veebimakseid.
Internetipood – veebilehe www.parnamaed.ee jaotis E-POOD, kus müüja struktuuriüksus täidab kauplusega seotud ülesandeid ja osutab tootenõustamisteenust.
Kaup – mistahes tooted, mis on veebilehele paigutatud ostjale nähtaval moel ning mida ostjal on võimalik tellida ja soetada.
Kauba hind – hind, mis on tellimuse vormistamise ajal näidatud iga kauba kujutise ja kirjelduse kõrval ning millega ostjal on õigus konkreetset kaupa osta. Kauba hinnas ei sisaldu kauba kohaletoimetamise tasu ega ostja kulud, mida ta ise kauba tagastamisel kannab.
Tellimus – veebilehel ostja esitatud tellimus, milles ostja näitab ära tooted, mille ta on soetamiseks välja valinud, talle sobiva kohaletoimetamise viisi ja kauba kättesaamise koha. Tellimus loetakse täielikult lõpetatuks, kui ostja on tellimuses märgitud toodete eest tasunud.
Ostukorv – virtuaalne ostukorv, kuhu ostja saab valitud kaubad vabalt lisada või neid kustutada. Kaupade ostukorvist kustutamine on võimalik ainult hetkeni, mil ostja hakkab ostukorvis sisalduvate kaupade eest tasuma.
Tellimuse vastuvõtmine – süsteemi automaatne teavitus, mis saadetakse ostja e-posti aadressile automaatselt pärast ostukorvis olnud kaupade eest tasumist selle kohta, et ostja tellimus on vastu võetud ja alustatud on komplekteerimist.
Kaugleping – vastavalt Läti Vabariigi tarbijakaitseseaduse sätetele ostja ja müüja vahel veebilehel interneti vahendusel kaugteel sõlmitud leping, millega ostja on väljendanud selget ja ühetähenduslikku soovi soetada tellimuses märgitud kaubad ning müüja kohustub tellimuses märgitud kaubad ostjale tarnima.
Taganemisõigus – ostja (füüsilise isiku ehk tarbijakaitseseaduse tähenduses tarbija) õigus 14 päeva jooksul alates kauba kättesaamise päevast taganeda kaubast kooskõlas taganemisõiguse kasutamise korraga.
- Üldtingimused
1.1. Käesolevad tingimused reguleerivad kaupade ostmist veebilehel ning müüja ja ostja vahelist õigussuhet.
1.2. Tingimused on välja töötatud ning müüja ja ostja vahelised õigussuhted on reguleeritud kooskõlas Läti Vabariigi normatiivaktidega.
1.3. Müüjal on õigus käesolevaid tingimusi igal ajal muuta. Tingimuste muudatuste ja täiendustega on võimalik tutvuda veebilehel. Tingimuste muudatused või täiendused jõustuvad päeval, mil need avaldatakse veebilehel, kui tingimustes pole sätestatud teisiti.
1.4. Kui tellimus on esitatud enne tingimuste muudatuste jõustumist, kohaldatakse ostja suhtes tema tellimuse esitamise ajal kehtinud õigussuhteid, kui tingimustes pole sätestatud teisiti.
1.5. Müüjal on õigus igal ajal muuta kaupade hindu (vastavalt seadusele), kui tingimustes pole sätestatud teisiti. Ostja võib tellimuse esitamise ajal toetuda veebilehel esitatud kaupade hindadele, kuid kui kaupade hinnad on tellimuse vormistamise ja selle eest tasumise vahelisel ajal muutunud, on ostjale siduvad kaupade hinnad, mille süsteem tellimuses esitab.
1.6. Ostja võib kaupu tellida kasutajaks registreerumata.
- Tootekataloog ja -hinnad
2.1. Veebilehel olevatel toodete piltidel on illustratiivne ja informatiivne tähendus. Kauba või kauba pakendi foto võib erineda kauba või kauba pakendi tegelikust suurusest ja väljanägemisest.
2.2. Veebilehel avaldatud tootekataloog, toodete kirjeldused ja fotod ning muud andmed on müüja omand ning müüjale kuuluvad autori varalised ja isiklikud autoriõigused veebilehel avaldatud mistahes teabe suhtes. Veebilehel leiduva mistahes teabe või fotode kopeerimine, reprodutseerimine, taasavaldamine, kolmandatele isikutele üleandmine, muutmine või muul viisil kasutamine müüja kui omaniku loata on keelatud, vastasel juhul tekib rikkujal kohustus hüvitada müüjale kogu tekitatud kahju.
2.3. Müüja müüb kaupa, mis on tähistatud vastavalt kaupade pakendamise ja märgistamise EL-i normatiivaktidele.
2.4. Kaupa müüakse iga kauba juures näidatud hinnaga.
2.5. Kõik kaupade hinnad on näidatud koos käibemaksuga (edaspidi KM), sõltuvalt vastava kaubagrupi KM-i määrast.
2.6. Kauba hind ei sisalda kauba kohaletoimetamise tasu. Kauba hinnale lisandub kohaletoimetamistasu ning kauba kohaletoimetamistasu sõltub ostja valitud tarneviisist. Kohaletoimetamise tasu ja teave tarnevõimalustest on leitavad käesolevate tingimuste punktist 4.
- Ostukorv
3.1. Ostukorv luuakse hetkel, kui ostja valib kauba ja selle soovitud koguse, vajutades nuppu „Kogus”. Tooteid ostukorvi lisades ei ole tooted veel ostetud. Ostukorvi sisu võib ostja muuta igal hetkel: lisades uusi tooteid või eemaldades sellised, mida ta osta ei soovi.
3.2. Tellimuse esitamisel tuleb andmed sisestada õigesti ja täpselt. Sisestatud andmed tuleb üle kontrollida, tähelepanelikult tuleb läbi lugeda kogu informatsioon ning ostja peab veenduma, et on esitanud õige ja täpse teabe. Ostja sisestatud andmete täpsus on oluline, sest sellest sõltub tellimuse täitmine ja kauba kohaletoimetamine.
3.3. Kui kõik soovitud kaubad on ostukorvi asetatud, peab ostja vajutama nuppu „EDASI”, misjärel saab liikuda tellimise järgmise sammu juurde – „Tellimuse vormistamine” – ja valida kohaletoimetamise viisi.
3.4. Arvestades, et veebilehel tellib samal ajal kaupa palju ostjaid korraga, ei pruugi kauba kogus veebipoes olla piisav kõigile, kes seda osta soovivad. Kaupade hinnad võivad muutuda ajal, kui ostja kaupa valib ja seda ostukorvi asetab. Lõplik kogumaksumus (koos kohaletoimetamistasuga) ning võimalik tellitav kaubavalik ja toodete saadaolev arv kuvatakse tellimuse aknas pärast nupu „Tellimuse vormistamine” vajutamist. Kui mõni toode pole siiski saadaval, teavitatakse ostjat sellest tarnepäeval ning talle tagastatakse tarnimata kauba eest tasutud raha.
- Kauba kohaletoimetamise viisid ja tasu kohaletoimetamise eest
4.1. Kauba kohaletoimetamine: SIA Omniva vahendusel.
Kohaletoimetamine kliendi valitud Omniva pakiautomaati kogu Eestis. Tasu kohaletoimetamise eest on 2,50 eurot. Kui tellimus on esitatud enne kella 15, antakse tellimus Omnivale üle järgmisel päeval.
Kohaletoimetamise aeg oleneb Omniva koormatusest ja võib jääda vahemikku 3–5 päeva.
- Maksetingimused
5.1. Pärast kohaletoimetamise viisi valimist on ostjal võimalus valida talle sobiv makseviis.
5.2. Ostja saab maksta
- arveldades pangakaardiga: autoriseerides krediitkaardi või deebetkaardi turvakoodiga (Security Code) (võib kasutada järgmisi kaarte: krediitkaart, Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro);
- tehes ülekande internetipangas (Swedbank, SEB, Citadele, Luminor, LHV, Coop).
- Tellimuse täitmine
6.1. Veebipoes on kehtestatud kaubatellimuste täitmise kord ja tarneajad, mis sõltuvad valitud tarneviisist ja tellimuse esitamise ajast.
6.2. Tellimus loetakse vastuvõetuks, kui ostja on tellimuse vormistanud ja saanud automaatteate „Täname. Tellimus on vastu võetud". See teade näitab, et ostja tellimus on edastatud komplekteerimiseks ja valmistatakse ette kohaletoimetamiseks. Automaatteate vastuvõetud tellimuse kohta saab ostja ka oma esitatud e-posti aadressile.
6.3. Pärast seda, kui tellimus on kinnitatud, ostja kohaletoimetamise aadressi muuta ei saa.
SIA Liepkalni kohustub täitma ostja tellimuse täies mahus, kuid ostja tellimus ei pruugi olla täielikult või osaliselt täidetav, kui pärast tellimuse vormistamist ja kuni tellimuse täitmise hetkeni ei ole ostja tellitud tooted täielikult või osaliselt saadaval kohaletoimetamiseks määratud ajal. Kui mõni ostja tellitud toodetest pole tellimuse komplekteerimise ajal saadaval, täidetakse tellimus vaid toodete saadaoleva kogusega. Kui tellimust ei ole võimalik täita täies mahus, teavitab SIA Liepkalni sellest ostjat, saates vastavasisulise teate ostja e-posti aadressile või võttes ühendust telefoni teel. Summa, mis oli tasutud puuduoleva ja kohaletoimetamata kauba eest, tagastatakse ostjale 14 tööpäeva jooksul.
6.4. Müüja ei vastuta kullerteenuste või teiste kohaletoimetamisega seotud teenusepakkujate hilinemise, kohaletoimetamise viibimise eest, olenemata asjaoludest, millest viibimine oli tingitud.
- Kauba kättesaamine
7.1. Tulenevalt käesolevatest tingimustest ning tellimuse esitamisel ostja ja müüja vahel sõlmitavast kauglepingust, samuti lähtudes Läti Vabariigi normatiivaktides sätestatud võimalustest seoses elektrooniliste dokumentide koostamisega, kauba saatelehele omakäelist allkirja füüsiliselt ei lisata. Tuginedes eeltoodule: 1) kauba saateleht koostatakse elektrooniliselt ning andmevahetus müüja ja ostja vahel toimub elektrooniliselt, st ostja vormistab tellimuse, esitades oma ostuandmed veebilehel ja / või autoriseerides end veebilehel internetipoes, 2) ostja kinnitab, et nõustub käesolevate tingimustega ning on sel moel ühetähenduslikult nõus sellega, et kauba saateleht koostatakse elektrooniliselt ja allkirjata.
- kauba kättesaamisel Omniva pakiautomaadist võtab ostja tellimuse vastu talle saadetud pakiautomaadi avamiskoodiga.
- Kauba kvaliteet ja vastutus kauba ladustamise eest
8.1. Kauba kõlblikkusaeg ja tootja on märgitud kauba pakendile.
8.2. Kauba pakendi avamisel peab ostja kontrollima, kas tarnitud on tellimuses märgitud tooted, kas tarnitud toote tüüp ja hulk vastab tellimusele ning ega tootel ole defekte või muid kahjustusi. Samuti peab ostja kontrollima toote pakendi väljanägemist, veendumaks, et see ei ole kahjustatud.
8.3. Pärast kauba kättesaamist vastutab ostja kauba kvaliteedi ja ohutuse säilimise eest taganemisõiguse kasutamise tähtaja vältel. Taganemisõiguse kasutamiseks peab kaup olema kasutamata, kahjustamata ja esialgses seisukorras (eemaldamata ja kahjustamata siltidega jms).
- Taganemisõigus
9.1. Taganemisõigus on ostja (füüsilise isiku ehk tarbijakaitseseaduse tähenduses tarbija) õigus taganeda kaubast 14 päeva jooksul alates päevast, mil ostja või tema määratud kolmas isik on kauba kätte saanud, kooskõlas taganemisõiguse kasutamise korraga.
9.2. Ostja võib oma taganemisõigust kasutada, saates müüja e-posti aadressile rujiena@liepkalni.lv vabas vormis e-kirja, andes teada, millise kauba suhtes ta taganemisõigust taotleb, ja märkides ära ka tellimuse esitamise kuupäeva. Taganemisõiguse kasutamise korral tagastab müüja ostjale kauba eest (mille suhtes taganemisõigust taotleti) raha 14 päeva jooksul alates taganemistaotluse kättesaamisest, kandes raha ostja esitatud pangakontole.
9.3. Taganemisõigust kasutades peab ostja kauba (mille suhtes taganemisõigust taotleti) 2 päeva jooksul toimetama müüja struktuuriüksusesse (Läti, Rūjiena, Rīgas iela 63), mis tegutseb kauplusena ja osutab ostjatele tootenõustmisteenust. Kauba müüjale tagastamise kulud katab taganemisõiguse kasutamise korral ostja.
9.4. Kindlaksmääratud kõlblikkusajaga kaubad tarnitakse nii, et ostjal oleks võimalik neid kaupu enne kehtivusaja lõppu kasutada. Kauba tagastamine toimub vastavalt Läti Vabariigi tarbijakaitseseadusele.
9.5. Ostja ei saa taganemisõigust kasutada, kui ta:
- on ostnud kiiresti rikneva või kiiret kasutamist vajava kauba;
- on ostnud kauba, mis nõuab teatud säilitustingimustest kinnipidamist (niiskuse, valguse, temperatuuri jm seotud piirangud);
- on avanud toote pakendi või kui pakend või kaup on rikutud.
9.6. Kaardikasutajail on õigus tellimus tühistada ja saada raha tagasi, kui müüja ei ole määranud teisiti.
- Kaebuste, ettepanekute ja algatuste läbivaatamine
Iga ostja võib teha müüjale soovitusi, ettepanekuid e-poe töö kohta või saata kaebus e-posti aadressile rujiena@liepkalni.lv.
- Ostja isikuandmete töötlemine
11.1. Isikuandmete töötlemise kohta on täpsem teave leitav SIA Liepkalni privaatsuspoliitikast, mis on avaldatud veebilehel.
11.2. Kogu ostja kohta käivat teavet, mille ostja müüjale esitab ja mis saab teatavaks, kui ostja sellise teabe veebilehel edastab, käsitletakse kui teavet, mille ostja esitas vabatahtlikult.
11.3. Ostjate (füüsiliste isikute) isikuandmete töötlemisel on müüja vastutav töötleja Euroopa Parlamendi ja nõukogu 27. aprilli 2016. aasta määruse (EL) 2016/679 (füüsiliste isikute kaitse kohta isikuandmete töötlemisel ja selliste andmete vaba liikumise kohta) kontekstis.
Isikuandmete töötlemise eesmärk on kaupade tellimuste ja ostude töötlemine veebipoes – lepingu ettevalmistamine ja sõlmimine lepinguliste kohustuste täitmiseks.
11.4. Veebipoe haldamiseks ja kauglepingu täitmiseks kasutab SIA Liepkalni järgmisi isikuandmete kategooriaid:
| Isikuandmete kategooriad |
- Nimi
- Perekonnanimi
- Kontaktteave
- E-posti aadress ja mobiiltelefoninumber
- Linn / kohaletoimetamise aadress
- Postiindeks
11.5. Isikuandmete töötlemine SIA Liepkalni veebipoes tuleneb ostja kui andmesubjekti lepingulistest kohustustest vastutava töötleja (müüja) ees ja vastavalt andmesubjekti (ostja) taotlusele on andmete töötlemine vajalik kauglepingu sõlmimiseks. Kõik veebipoest ostmisega seotud toimingud tehakse üksnes isiku sõnaselgel ja ühetähenduslikul nõusolekul. Igal täisealisel iskul on õigus valida, kas ta soovib kauglepingut sõlmida.
11.6. Ostjat puudutavat teavet käsitatakse konfidentsiaalsena ja müüja kasutab seda üksnes isikuandmete töötlemiseks, mille eesmärk on kaupade ostmise korraldamine ja kauglepingu täitmine, kohaletoimetamisteenuse osutamine ja ostja teavitamine uutest toodetest, kui ostja on andnud selleks nõusoleku. Ostja isikuandmeid kasutatakse ulatuses, mis on vajalik ostja tellimuste täitmiseks ja kauba ostjale kohaletoimetamise tagamiseks.
11.7. Ostjal on õigus igal ajal oma isikuandmetele juurde pääseda, neid parandada, kui need on muutunud, ning andmed kustutada, kui need on vigased või aegunud. Müüja kontaktandmed andmekaitseküsimuste puhuks: liepkalni@liepkalni.lv
- Vastutuse piirangud ja vääramatu jõu asjaolud
12.1. Ostja on vastutav kahjude eest, mille ta on müüjale käesolevate tingimuste rikkumisega tekitanud.
12.2. Müüja ei vastuta ostja ees kahju eest, mis tuleneb ostjale kauba õigeaegselt tarnimata jätmisest või tarnimisega viivitamisest, või selle eest, kui kauba tarnimine viibib või lükatakse see edasi halbade või ettenägematute ilmastikutingimuste tõttu.
- Kauglepingu sõlmimine, kauglepingu tähtaeg
13.1. Tellimust kinnitades tõendab ostja selgelt ja ühetähenduslikult, et ta on nõustunud sõlmima ja on sõlminud kauglepingu vastavalt Läti Vabariigi tarbijakaitseseaduses sätestatule, et ta kohustub täitma kauglepingu sõlmimisega seotud kohustusi ning ta näitab sellega ühtlasi, et ostja on teovõimeline füüsiline või õigusjõuline juriidiline isik, kes on teadlik, et tal on vajalikud rahalised vahendid tellitud kauba eest tasumiseks.
13.2. Kui ostja on noorem kui 18-aastane, kinnitab ta, et on teavitanud oma seaduslikku esindajat, kes on andnud nõusoleku kauglepingu sõlmimiseks ja vajaduse korral võtab tema seaduslik esindaja sõlmitud kauglepingust tulenevad kohustused enda kanda.
13.3. Kaugleping sõlmitakse hetkel, mil ostja on tellitud kauba eest täielikult tasunud.
13.4. Kaugleping loetakse sõlmituks, kui ostja on makse sooritanud (ostja pank on makse kinnitatud).
13.5. Kaugleping kehtib seni, kuni sellest lepingust tulenevad kohustused on täidetud.
- Sooduskoodid
14.1. SIA Liepkalni veebipood kasutab sooduskoode. Sooduskood on numbrite ja / või sümbolite kombinatsioon, mis vähendab tellimuse hinda teatud protsendi võrra.
14.2. Sooduskood võib olla määratud kui allahindlus ostule protsentides, allahindlus teatud rahasumma võrra või tasuta kohaletoimetamine.
14.3. Sooduskoodid määratakse turundustegevuse raames. Müüjal on õigus neid ühepoolselt muuta.
14.4. Sooduskood võib olla ühekordne või tähtajaline.
14.5. Sooduskoodi kasutamiseks tuleb:
- Valida toode SIA Liepkalni kodulehelt.
- Pärast toote valimist asetada see ostukorvi ja vormistada tellimus.
- Sisestada sooduskood selleks ettenähtud väljale.
14.6. Toote väärtust vähendatakse sooduskoodi alusel.
14.7. SIA-l Liepkalni on õigus piirata konkreetsete sooduskoodide arvu.
- Vaidluste lahendamine
15.1. Kõik vaidlused, mis tekivad ostja ja müüja vahel või mis tekivad seoses kauba ostmisega veebipoest, püüavad pooled lahendada omavaheliste läbirääkimiste või kirjavahetuse teel eesmärgiga jõuda mõlemale poolele kasuliku ja vastuvõetava lahenduseni.
15.2. Kui vaidlust ei õnnestu lahendada läbirääkimiste või kirjavahetuse teel, lahendavad pooled vaidluse Läti Vabariigi kohtuasutuses, järgides Läti Vabariigi normatiivakte. Ostja (tarbija) ja müüja vahelised vaidlused võib suunata lahendamiseks Läti tarbijakaitsekeskusesse või Läti Vabariigi kohtusse.
Üldtingimuste versioon 28.10.21.